Wykorzystując darmowe narzędzie do tworzenia quizów Kahoot  uczniowie klasy 3 c: Joanna Mazur, Amelia Kuzioła i Arkadiusz Kuter opracowali quiz "Jaka to lektura"? Jest to ciekawe i angażujące  narzędzie cyfrowe, dzięki któremu powstają zagadki, z czterema możliwościami wyboru poprawnej odpowiedzi. Uczestnicy VII Międzyszkolnego Konkursu Czytelniczego My jednak czytamy mogli zatem sprawdzić swoją wiedzę w czytelni multimedialnej na temat lektur szkolnych. Taka forma testu, połączona z rywalizacją i sprytem okazała się bardzo atrakcyjna dla uczestników konkursu. Zwycięzca otrzymał pamiątkowy dyplom. Quiz został opracowany w oparciu o publikacje zakupione w ramach realizacji projektu NPRC 2.0.

Uczniowie II LO nie muszą wychodzić z budynku szkoły, aby przeczytać najnowsze książkowe bestsellery. Wystarczy, że zajrzą do szkolnej biblioteki i wybiorą ulubiony tytuł. Taka możliwość pojawiła się dzięki przystąpieniu naszego liceum do projektu ,,Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0, Priorytet 3”. Dzięki funduszowi setki bibliotek szkolnych i pedagogicznych otrzymało dofinansowanie do książkowych nowości.


Nie są to naukowe encyklopedie i podręczniki, a tytuły obejmujące m. in. poradniki rozwoju osobistego, science-fiction, a także fantasy i powieści obyczajowe. Wybór wśród pozycji o tak zróżnicowanej tematyce jest trudny, dlatego biblioteka, razem z Młodzieżowym Dyskusyjnym Klubem Filmowym ,,Iluzjon” oraz klasą Ia przygotowała spot, przedstawiający fragmenty wybranych książek. Wszystkich niezdecydowanych oraz zainteresowanych projektem zapraszamy do oglądania!
Paweł Kapuśniak
Nasza biblioteka jest bardzo dobrze wyposażona w lektury szkolne, dlatego uczniowie mają ułatwiony dostęp do potrzebnych tekstów literackich. Jedną z tych obowiązkowych jest “Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego. Uczniowie z klasy 3 b podczas omawiania lektury na lekcji języka polskiego opracowali mapę podróży głównego bohatera – Cezarego Baryki, przemieszczającego się z Rosji do nieznanej mu ojczyzny Polski. Podczas projektowania mapy uczniowie wykorzystali znajomość treści utworu w celu ukazania procesu dojrzewania i poszukiwania tożsamości narodowej bohatera. Wspólna praca przyniosła utrwalenie znajomości utworu i pogłębienie refleksji o niepodległej Polsce.

Biblioteka szkolna II  LO zgromadziła wiele publikacji dotyczących Norwida. Realizowany projekt Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jeszcze powiększył te zasoby.  Wykorzystując książki z twórczością naszego Patrona, uczniowie pod kierunkiem p. Ewy Magdziarz przygotowali montaż słowno-muzyczny  poświęcony Patronowi – „Zadumki Norwidowe - Rozmowa o Norwidzie - Sztukmistrzu…”. Prezentowane utwory przeniosły uczestników wydarzenia do dziewiętnastowiecznego salonu. Mogli oni podziwiać piękną i wzruszającą poezję recytowaną i śpiewaną. Na podstawie zakupionych do biblioteki publikacji, w ramach przygotowań do uroczystości,  uczennice z kl. II A opracowały prezentację prac plastycznych Norwida. Pokaz slajdów był uzupełnieniem uroczystości Dnia Patrona Szkoły.