Ułatwienia dostępu

banner aktualnosci

2007/2008

Informacja o egzaminie maturalnym - 2008 rok

  • Ogółem – 144 osoby przystąpiły do egzaminu maturalnego
  • 140 osób zdało egzamin, co stanowi 97,2%
  • 4 osoby nie zdały, co stanowi 2,8%
  • Najwyższe średnie wyniki osiągnęli uczniowie z:
  • Matematyki, geografii – 7 stanina ( wysoka )
  • Języka polskiego, języka niemieckiego, chemii, biologii – 6 stanina ( powyżej średniej krajowej )
  • Pozostałych przedmiotów – 5 stanina ( średnia krajowa )

Najlepsi absolwenci:

  • Aleksandra Orzechowska IIIB – 93%
  • Cezary Czwórnóg IIIB – 91%
  • Monika Sieniawska IIIA – 83%
  • Najlepsze wyniki z przedmiotów:
  • Aleksandra Orzechowska – 98% - język angielski ( poziom podst. )
  • Cezary Czwórnóg – 94% - matematyka ( poziom rozsz. )
  • Agnieszka Kuśmierczuk – 94% - matematyka ( poziom rozsz. )
  • Chwiej Marcin 88% - geografia ( poziom podst.)
  • Sieniawska Monika – 85% - geografia ( poziom rozsz. )
  • Kowalik Jakub – 95% - j. angielski ( poziom podst. )

Matura 2008

W dniach 5-6 maja 2008 roku w II LO im. C. K. Norwida odbyły się matury z języka polskiego i angielskiego.

W dniu 12 maja 2008 roku w naszym liceum odbyła się matura pisemna z biologii. Przystąpiło do niej 24 uczniów.

14 maja 2008 roku 24 uczniów naszej szkoły przystąpiło do matury pisemnej z matematyki.


Dzień Otwartych Drzwi

II Liceum im. C.K. Norwida w Krasnymstawie zorganizowało „Dzień Otwartych Drzwi”, odbył się on w czwartek 17.04.2008 roku o godzinie 1200. Przybyli uczniowie z 14 szkół gimnazjalnych w powiecie wraz ze swoimi opiekunami. Szkoła cieszy się jak co roku ogromnym zainteresowaniem . II LO przedstawiło ciekawą ofertę edukacyjną na rok szkolny 2008/2009. Uczniowie II LO chętnie włączyli się w organizację Dnia Otwartych Drzwi. Przedstawiono multimedialną prezentację o historii szkoły oraz prezentację pt. „Walory turystyczne Ziemi Krasnostawskiej”, która została nagrodzona w Powiatowym Konkursie Informatycznym. Następnie odbył się finał „Konkursu Poezji i Prozy Niemieckojęzycznej” a później pokazano film z życia szkoły. Licealiści oprowadzali swoich przyszłych kolegów po budynku szkoły i odpowiadali na ich pytania, zachęcając do wyboru II Liceum im . C. K. Norwida.


Projekt Wachlarz możliwości- wyrównywanie szans i pobudzanie aspiracji edukacyjnych uczniów II LO.

Nasze liceum zakończyło realizację projektu „Wachlarz możliwości – wyrównywanie szans i pobudzanie aspiracji edukacyjnych uczniów II LO w Krasnymstawie finansowanego w ramach konkursu grantowego dla szkół, programu FRDL, FED oraz STO „Szkoła równych szans - programy rozwojowe szkół w województwie lubelskim” przez EFS.

Projekt powstał w związku z potrzebami i zainteresowaniami uczniów .

Jego celem projektu było pobudzenie aspiracji do dalszego kształcenia i przezwyciężanie barier edukacyjnych, jakie napotykają uczniowie w związku z prowincjonalnym charakterem miasta i niskimi dochodami rodzin.

Rada Pedagogiczna wyodrębniła kluczowe kierunki działań pozwalające przezwyciężyć zaistniałe trudności i umożliwić uczniom dostęp do dóbr kultury i sztuki, sportu i rekreacji oraz wiedzy z zakresu multimediów i przedmiotów często wybieranych na maturze a także wskazać możliwości działań w tym zakresie.

Realizacja projektu trwała 8 miesięcy i objęła ponad 60% uczniów naszej szkoły. Włączyło się w nią 11 nauczycieli.

Dzięki dotacji przyznanej szkole uczniowie mogli rozwijać swoje zainteresowania w kierunkach; teatralnym, filmowym, historycznym, biologicznym, chemicznym, geograficznym, matematycznym, sportowym, dziennikarskim, informatycznym, poszerzając swoja wiedzę i umiejętności w oparciu o bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych, warsztatów i wycieczek.

W ramach czterech tematycznych modułów (nauk humanistycznych, nauk przyrodniczych, sportowego i multimedialnego) odbyło się 360 godzin zajęć pozalekcyjnych i 15 wycieczek.

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE:

  • z matematyki „Wykorzystanie kalkulatora graficznego” umożliwiające poznanie sposobu, zakresu działania i przydatności kalkulatora graficznego- prowadzący: Dorota Mąka;
  • z biologii i geografii pod hasłem „Szlakami parków narodowych” obejmujące edukację ekologiczną z wykorzystaniem technik multimedialnych, zajęcia terenowe i warsztaty przyrodnicze w ośrodkach dydaktycznych parków narodowych –prowadzący: Elżbieta Kargul i Renata Czerniak;
  • z chemii „Chemia w doświadczeniach” oraz „Multimedialne warsztaty chemiczne” i warsztaty wyjazdowe- prowadzący: Agnieszka Jarosz;
  • sportowe-kształtujące prawidłową postawę ciała i poprawę kondycji fizycznej (aerobik, pływanie) oraz podnoszące sprawność kondycyjno- koordynacyjną, rozwijające umiejętności techniczne i taktyczne w zakresie gier zespołowych (siatkówka, koszykówka, piłka nożna)- prowadzący: Kataryna Dębska, Joanna Szufnara, Monika Filewicz, Bartłomiej Czajka;
  • szkolne warsztaty dziennikarskie kształtujące umiejętności rozróżniania rodzajów dziennikarstwa, cech gatunków publicystycznych oraz pisania tekstów zgodnie z cechami gatunkowymi a także wyrabiające umiejętność redagowania gazety szkolnej- prowadzący: Anna Sysa;
  • szkolne warsztaty„Tworzenie stron WWW” propagujące nowe techniki tworzenia stron WWW oraz dotyczące obróbki mediów- prowadzący: Andrzej Ziarko.

WYCIECZKI:

  • 1- dniowa do Teatru Starego w Krakowie;
  • dwie wycieczki 1- dniowe do Teatru Narodowego w Warszawie;
  • 1- dniowa do Teatru Muzycznego w Lublinie;
  • 4- dniowa do Oświęcimia „Śladami Holokaustu” upowszechniająca wiedzę z zakresu II Wojny Swiatowej, podczas której grupa uczniów z naszej szkoły oglądała film, zwiedzała wystawy obozu macierzystego i uczestniczyła w warsztatach metodycznych w Auschwitz;
  • 3 -dniowe warsztaty teatralne w Ośrodku Praktyk Teatralnych w Gardzienicach dotyczące improwizacji teatralnych, pracy z ciałem, głosem, rytmem i słowem;
  • wyjazd na 8. Letnią Akademię Filmową w Zwierzyńcu, umożliwiającą zapoznanie z najciekawszymi dokonaniami kinematografii. Podczas 10 dniowego pobytu młodzież nie tylko oglądała proponowane filmy, ale również brała udział w spotkaniach z twórcami, wykładach, dyskusjach, spektaklach teatralnych i koncertach muzycznych;
  • do Roztoczańskiego Parku Narodowego(2-dniowa) i do Białowieskiego Parku Narodowego (3-dniowa), gdzie pod kierunkiem pracowników ośrodków dydaktycznych tych parków uczniowie poznawali florę i faunę, mikroklimat, warunki geologiczne w/w parków poprzez projekcje filmowe, warsztaty, wykłady, ćwiczenia muzealne, wyprawy terenowe, a także prowadzenie indywidualnych pomiarów i doświadczeń;
  • 2-dniowe wyjazdowe warsztaty chemiczne w Janowie Lubelskim prowadzone przez pracowników ośrodka dydaktycznego Lasów Janowskich. Oprócz typowych zajęć labolatoryjnych, uczniowie mogli wysłuchać wykładów i uczestniczyć w zajęciach terenowych ukierunkowanych na zastosowanie chemii w ochronie środowiska naturalnego;
  • na Lubelski Festiwal Nauki na uczelniach lubelskich (AM, KUL, PL). Młodzież uczestniczyła w wykładach i ćwiczeniach dotyczących nowotworów, źródeł energii i parków narodowych;
  • 1- dniowe warsztaty w redakcjach gazet Dziennika Wschodniego i Gazety Wyborczej” w Lublinie prowadzone przez dziennikarzy;
  • dwa wyjazdy na wykłady przeprowadzone przez pracowników naukowych Politechniki Lubelskiej dotyczące tworzenia stron WWW;

Wyjazdy zorganizowali nauczyciele: Anna Sysa, Monika Adamczuk – Szamik, Ewa Magdziarz, Elżbieta Kargul, Renata Czerniak, Agnieszka Jarosz, Andrzej Ziarko.

Zajęcia wyjazdowe okazały się szczególnie atrakcyjne nie tylko pod względem naukowym ale również ze względu na walory przyrodnicze, możliwość odpoczynku i integracji grup.

Pozyskane środki z EFS umożliwiły wyposażenie pracowni w środki niezbędne do realizacji zadań wynikających z projektu tj. w pakiety edukacyjne dla uczniów, literaturę, materiały ćwiczeniowe, lornetki, kompasy, mapy turystyczne, przewodniki, kalkulatory graficzne, odczynniki oraz materiały i sprzęt multimedialny.

Zapewniły uczniom nieodpłatny pobyt na wycieczkach wraz z wyżywieniem.

Koordynator projektu

Elżbieta Kargul


Sukces uczennicy II LO w Krasnymstawie

Aleksandra Orzechowska uczennica klasy trzeciej II LO im. C. K. Norwida w Krasnymstawie zajęła trzecie miejsce w konkursie znajomości języka niemieckiego i wiedzy o krajach niemieckojęzycznych -„Deutsch macht Spaß”. Organizatorem konkursu było Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Chełmie.

Do trzeciego etapu zakwalifikowało 11 najlepszych uczniów z liceów ogólnokształcących z Chełma, Włodawy, Krasnegostawu oraz Zamościa. Etap ten polegał na zaprezentowaniu przez uczestników dwóch tematów: temat pierwszy związany był z regionem lubelskim, a temat drugi z kulturą krajów niemieckojęzycznych. Uczestnicy konkursu na pierwszy temat wybrali m.in. prezentację miejscowości, z których pochodzą (Chełm, Sawin, Dorohusk) ; temat drugi to m.in. „Berlin i jego zabytki”, „Lagerfeld - moda w Niemczech”, „Typowy wizerunek Niemca w Europie”. Ola Orzechowska przedstawiła tematy: „Krasnystaw – meine Stadt” oraz „Kuchnia krajów niemieckojęzycznych”.

Wszystkie prezentacje były na bardzo wysokim poziomie językowym, a uczestnicy wykazali się wielką pomysłowością i zaangażowaniem przy przygotowaniu tematów. Dlatego komisja konkursowa, w której skład wchodzili nauczyciele Kolegium: pan Tomasz Kruk, pani Kati Klitzke i opiekun naukowy specjalności z ramienia KUL-u dr Sikorska miała trudności poszczególnych z przyznaniem poszczególnych miejsc. Każdy z uczestników konkursu otrzymał atrakcyjne nagrody książkowe ufundowane przez wydawnictwa językowe i NKJO Chełm oraz nagrody Marszałka Województwa Lubelskiego, który ufundował trzy aparaty cyfrowe oraz dwa markowe pióra pięciu pierwszym osobom.

Agnieszka Kontek


XII edycja "Olimpiady wiedzy o Unii Europejskiej"

Dnia 29 marca 2008 roku uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida Ogólnokształcącego Krasnymstawie wzięli udział w etapie okręgowym XII edycji „Olimpiady wiedzy o Unii Europejskiej”, która odbyła się w Lublinie.

Podczas drugiego etapu tej olimpiady Cezary Czwórnóg Czwórnóg i Marcin Chwiej (uczniowie klasy III B) musieli wykazać się znajomością historii i zasad funkcjonowania Unii Europejskiej oraz wiedzą dotyczącą funduszy strukturalnych UE w Polsce, gdyż to zagadnienie było tematem specjalnym tej edycji olimpiady.

Marcin Chwiej w tym etapie uplasował się na 22 miejsce na 144 uczestników.

Uczniowie przygotowywali się pod kierunkiem pani Beaty Bojarczuk.

Beata Bojarczuk


Matura próbna

W dniach 4-6 marca 2008 roku w II Liceum im. C.K. Norwida odbyły się matury próbne. Przystąpiło do nich 143 uczniów.


Jubileusz XV-lecia Szkoły

Dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego im. Cypriana Kamila Norwida w Krasnymstawie zaprasza absolwentów na Zjazd z okazji Jubileuszu XV-lecia powstania Szkoły, który odbędzie się 14 czerwca 2008 r.

Program obchodów:

  • 9.30-Msza Św. w kościele Trójcy Przenajświętszej w intencji nauczycieli,absolwentów, uczniów. Przemarsz ze sztandarami do budynku szkoły.
  • 11.00
    • Powitanie gości i absolwentów.
    • Przemówienie dyrektora szkoły.
    • Wystąpienia okolicznościowe gości, absolwentów.
    • Prezentacja multimedialna historii szkoły.
    • Część artystyczna w wykonaniu młodzieży.
  • 13.00-Zwiedzanie szkoły oraz wystaw okolicznościowych.
  • 13.30- Spotkania absolwentów z wychowawcami w klasach.
  • 19.00-Bal absolwentów.

Zapraszamy osoby chętne do pracy w Komitecie Organizacyjnym. Zgłoszenia z danymi kontaktowymi prosimy składać w sekretariacie szkoły lub pocztą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - termin do 31 marca 2008 r.

Koszt udziału absolwentów w Zjeździe wynosi 70 zł od osoby (wraz z balem), udział tylko w części oficjalnej 20 zł. Zgłoszenia i wpłaty w księgowości p. nr 1 lub na konto 70 8200 0008 2001 0013 7126 0003 BS/o Krasnystaw z dopiskiem „Zjazd absolwentów” do dnia 5 czerwca 2008 r.

Wszyscy uczestnicy zjazdu otrzymają okolicznościowe pamiątki.

Możliwość zarezerwowania pokoi noclegowych w internacie I LO.

Zwracamy się z prośbą o powiadomienie o Zjeździe koleżanek i kolegów absolwentów 1997 – 2007.

Z poważaniem

Edward Kawęcki


Studniówka 2008

19 stycznia 2008 roku, po raz dwunasty odbył się w naszym Liceum coroczny bal studniówkowy . Uczestniczyli w nim uczniowie klas III, nauczyciele, rodzice oraz zaproszeni goście: poseł na sejm RP Sławomir Zawiślak, starosta krasnostawski Janusz Szpak, wicestarosta Andrzej Kmicic, przedstawiciel biura senatora Lucjana Cichosza, pan Igor Stasiuk.

Studniówka była doniosłą chwilą oraz wspaniałą zabawą, która pozwoliła maturzystom na ten jeden wieczór oderwać się od myśli o czekającym egzaminie maturalnym.

Ten bal na pewno pozostanie w pamięci przez długie lata.


Wycieczka do Janowa Lubelskiego

W dniach 24-25.IX.2007r. klasa III E była na wycieczka edukacyjnej do Janowa Lubelskiego. Wyjechaliśmy o 9.00 rano spod szkoły. Opiekunami naszymi były: Pani profesor Agnieszka Jarosz i Pani profesor Irena Kawęcka.

Pierwszym miejscem naszej wycieczki było Porytowe Wzgórze.Poźniej zwiedzaliśmy piękny drewniany kościół w Momotach Górnych rzeźbiony ręcznie przez księdza Pińciurka. Pani przewodnik oprowadzała nas po ścieżce przyrodniczej w rezerwacie Szklarnia. Podziwialiśmy piękno tych terenów. Widzieliśmy również koniki biłgorajskie w ich ostoji. Po południu pojechaliśmy na edukacyjny rajd rowerowy z tablicami na temat gospodarki leśnej. Dzień zakończył się ogniskiem integracyjnym przy blasku księżyca. Śpiewaliśmy piosenki harcerskie. Tak zakończył się nasz pierwszy dzień wycieczki.

Drugi dzień rozpoczął się od porannej pobudki i pysznego śniadania. Pierwszym naszym celem tego dnia była bardzo ciekawa wystawa przyrodnicza znajdująca się w budynku nadleśnictwa Janowa Lubelskiego. Po czym pojechaliśmy do pracowni garncarskiej. Uczyliśmy się tam techniki lepienia garnków. Większość z nas miała okazję sprawdzić swoje umiejętności. Było to dla nas duże doświadczenie. Przeszliśmy ścieżką przyrodniczą w Rezerwacie Imielity Łuk. Później udaliśmy się na wyprawę militarnymi pojazdami terenowymi. Na tym zakończyła się wycieczka klasowa. O godzinie 19.30 wyjechaliśmy w drogę powrotną do Krasnegostawu.

Agnieszka Jankowska


Konkurs plastyczny „Niepełnosprawni obok nas, czy z nami”

Dnia 14 grudnia 2007 roku w Hotelu „ Wiktoria” odbyło się podsumowanie konkursu plastycznego „Niepełnosprawni obok nas, czy z nami” oraz wręczenie nagród laureatom. W kategorii szkół ponadgminazjalnych I miejsce zajęła Aleksandra Pijas, uczennica II Liceum Ogólnokształcącego im. C.K. Norwida w Krasnymstawie. Praca została stworzona pod kierunkiem Pani Krystyny Tomaszewskiej. Konkurs zorganizowany został przez Krasnostawskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w ramach projektu „ Różnorodność i równość”. Nagrody wręczali Starosta Krasnostawski Pan Janusz Szpak i Prezes Krasnostawskiego Stowarzyszenia na rzecz osób Niepełnosprawnych Pan Janusz Rzepka.

Ewa Magdziarz


Śladami Holokaustu

W ramach projektu „Szkoła równych szans” – współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w dniach 23-26 października odbyła się wycieczka edukacyjna uczniów II LO im. C. K. Norwida do Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

Celem wycieczki było upowszechnianie wiedzy z zakresu historii II wojny światowej, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki Holokaustu. W wycieczce uczestniczyli uczniowie klas: III A, III B i II B pod opieką p. Ewy Magdziarz i p. Ewy Bijaty.

Program dwudniowych zajęć „Auschwitz – historia i symbolika” opracowała dr Maria Martyniak. 24 października o godz. 9.00 zaczęliśmy zwiedzanie studyjne byłego obozu Auschwitz I pod kierunkiem p. Eweliny Matusz . W zadumie zatrzymaliśmy się przed Ścianą Straceń, a także na placu apelowym przed szubienicą, na której wykonywano publiczne egzekucje. W bloku nr 23 odbyły się warsztaty „Los indywidualnych ofiar KL Auschwitz na podstawie dokumentów, relacji i fotografii obozowych” prowadzone przez p. Alicję Białecką. Po przerwie obiadowej w bloku 13 odbyły się warsztaty „Zagłada europejskich Sinti i Roma” prowadzone przez B. Bartyzela . Po zajęciach warsztatowych w bloku nr 12 odbyła się projekcja filmów dokumentalnych wzbogacona prelekcją dr Marii Martyniak.

25 października p. Ewelina Matusz – przewodnik grupy– w przejmujący sposób przedstawiła wydarzenia sprzed kilkudziesięciu lat w czasie zwiedzania studyjnego Auschwitz II – Birkenau (z uwzględnieniem ruin krematoriów II, III, IV i V, Kanady oraz pola prochów). Na chwilę zadumy zatrzymaliśmy się przed tablicą i przed pomnikiem ku czci ofiar obozu zagłady Auschwitz. Po południu w bloku nr 23 obejrzeliśmy prezentacje multimedialne: „Nadzorczynie SS i obóz kobiecy” wzbogacone prelekcją p. Haliny Jastrzębskiej. Jednym z punktów programu była projekcja filmu „Uciekinier” w reż. M. Pawłowskiego. Film opowiada o losach Kazimierza Piechowskiego – bohatera najsłynniejszej ucieczki z Auschwitz. Prelekcję przed filmem wygłosił dr Adam Cyra, który przekazał na ręce opiekunów młodzieży publikacje wydawane przez Muzeum Auschwitz-Birkenau. Dr A. Cyra zwrócił się także z prośbą o umieszczenie w lokalnych mediach „Apelu” Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau o przesyłanie dokumentów, zdjęć i informacji dotyczących więźniów obozu koncentracyjnego Auschwitz” pochodzących z terenu Lubelszczyzny, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy byli związani z Krasnymstawem i jego okolicami. Przekazane materiały zostaną umieszczone w „Księdze Pamięci. Transporty Polaków do KL Auschwitz z Lubelszczyzny”.

„Apel” Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau został zamieszczony w „Nowym Tygodniu” i „Echu Krasnegostawu”.

Opracowanie: Ewa Magdziarz


Równość szans edukacyjnych uczniów II Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Krasnymstawie

II Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida w Krasnymstawie w ramach Kompleksowego programu wyrównywania uczniowskich szans edukacyjnych w powiecie krasnostawskim, realizuje w okresie 15.V.2007- 15.II.2008 projekt: Równość szans edukacyjnych uczniów II Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Krasnymstawie.

Wartość projektu 25 000 zł. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Głównym celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych i rozwijanie zainteresowań uczniów. Realizacja celu następuje poprzez różnorodne formy i działania w czasie zajęć kół zainteresowań oraz organizację Ogólnopolskiego Konkursu Norwidowskiego. Zadania zajęć przedmiotowych zostały starannie dobrane pod względem potrzeb poszczególnych grup, innowacyjnych metod oraz po szczegółowej analizie wyników egzaminów maturalnych.

Główne zadania projektu to wyrównanie poziomu nauczania wśród uczniów, prowadzące do szybszego i bardziej systematycznego pogłębiania wiedzy w stopniu niezbędnym do uzyskania dobrych wyników na egzaminie maturalnym, a co za tym idzie kontynuowania nauki na uczelniach wyższych i swobodnego kierowania swoją przyszłą karierą zawodową.

Projekt daje każdemu uczniowi szansę na wyrównanie i pogłębianie wiedzy dzięki ciekawym formom zajęć w trakcie, których będą mogli:

  • Powtórzyć, utrwalić i wyrównać wiedzę,
  • Rozwijać zainteresowania poznawcze i postawy twórcze,
  • Rozwijać umiejętność swobodnego posługiwania się językami obcymi oraz poszerzać wiedzę na temat kultury i geografii krajów Unii Europejskiej,
  • Nauczyć się postrzegać ojczystą kulturę i język jako wartości, których kultywowanie jest potrzebą i powinnością każdego Polaka oraz kształtować postawy patriotyczne i obywatelskie,
  • Wykorzystywać technologię komputerową do przygotowania prezentacji multimedialnych, wykorzystywać Internet jako źródło wiedzy o bieżących wydarzeniach i pomoc w rozwiązywaniu ciekawych zadań problemowych, korzystać z programów multimedialnych w nauce języków obcych. W projekcie uczestniczyć będzie 168 uczniów kl. I-III. Realizacja projektu obejmuje 382 h zajęć pozalekcyjnych, w tym 51 w pracowni komputerowej oraz przeprowadzenie Konkursu Norwidowskiego

Cele ogólne:

  • Poprawa wyników nauczania uczniów słabych.
  • Zapewnienie uczniom możliwości zdobywania dodatkowej wiedzy i umiejętności ułatwiających dalszą edukację.
  • Promocja zainteresowań humanistycznych poprzez organizację Ogólnopolskiego Konkursu Norwidowskiego.

Cele bezpośrednie:

  • Utworzenie i kontynuowanie pracy zespołów wyrównawczych oraz zajęć dodatkowych.
  • Uzyskanie ponadstandardowych wyników większości uczniów na egzaminie maturalnym poprzez podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z przedmiotów maturalnych.
  • Przeprowadzenie VI Ogólnopolskiego Konkursu Norwidowskiego w kategorii literackiej, plastycznej i poezji śpiewanej.

Realizacja projektu zwiększa aktywność szkoły w odniesieniu do oczekiwań rodziców, uczniów i nauczycieli w zakresie przygotowania absolwentów do podjęcia studiów wyższych. Uzyskanie przez uczniów ponadstandordowych wyników na egzaminie maturalnym daje gwarancję kontynuowania nauki i odniesienie sukcesu na rynku pracy. 65% uczniów pochodzi z terenów wiejskich, oni więc mają szansę na wyrównanie barier w dostępie do edukacji, mimo trudnej sytuacji materialnej. Wsparcie uczniów defaworyzowanych ze względów na socjalno- ekonomicznych jest głównym motorem podjęcia zadań projektu. Osiągnięcie celów projektu ma ścisły związek z planowanymi zadaniami Programu Rozwoju Szkoły, a w szcze-gólności z realizacją standardu „ Równość szans”.

Tradycje szkoły tworzy organizacja i przebieg Ogólnopolskiego Konkursu Norwidowskiego, a projekt wzbogaci jego formułę. Wykonanie zadań związanych z projektem podwyższy jakość edukacji szkolnej oraz wpłynie na promocję i rozwój szkoły.

Plan szczegółowych działań (uczestniczy 168 uczniów w czasie 382 godzin zajęć pozalekcyjnych):

  • Zajęcia wyrównawcze i uzupełniające wiadomości z zakresu podstawy programowej oraz zakresu rozszerzonego.
  • Rozwiązywanie przykładowych arkuszy egzaminacyjnych na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
  • Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy- encyklopedii, słowników, katalogów bibliotecznych, Internetu.
  • Wykorzystanie techniki informacyjnej i praca z programem multimedialnym-zajęcia w Szkolnym Centrum Dydaktycznym oraz pracowni komputerowe.
  • Kanony publicznego zawierania głosu, sztuka dyskutowania, ćwiczenie umiejętności wygłaszania referatów i prezentacji maturalnych.
  • Rozwiązywanie zadań wykraczających poza program nauczania celem zachęcenia uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych.
  • Rozwijanie zdolności językowych: czytanie, pisanie, słuchanie, mówienie.
  • Zastosowanie wiedzy teoretycznej w zadaniach z kontekstem rzeczywistym.
  • Zorganizowanie i przeprowadzenie Ogólnopolskiego Konkursu Norwidowskiego.

Plan działań z wykorzystaniem Internetu oraz współczesnych technik informacyjnych (51 godzin, co stanowi 13,35%):

  • Korzystanie z bibliotek internetowych i wyszukiwanie informacji w Internecie
  • Warsztaty poświęcone wykorzystaniu prezentacji multimedialnych.
  • Obejrzenie przykładowych wystąpień maturalnych z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego.
  • Zajęcia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych wykonanych przez uczniów i nauczyciela, arkusze maturalne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
  • Zastosowanie dostępnych pracowni komputerowej i Szkolny Centrum Dydaktycznym różnych narzędzi informatycznych do rozwiązywania zadań problemowych.
  • Zajęcia językowe z wykorzystaniem komputerowych programów edukacyjnych.

Lp.Nazwa zajęćNazwisko i imię prowadzącegoTerminLiczba uczniówLiczba godzinPlanowana liczba godzin10.IX.2007-15.II.2008IXXXIXIIIII
1. Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego Magdziarz Ewa Piątek 25   24 11.50-12.35 3 4 5 3 6 3
Anna Sysa Czwartek 27   24 13.35-14.20 3 5 4 3 5 4
Szafran- Ogonowska Bożena Czwartek 24   24 13.35-14.20 3 5 4 3 5 4
Adamczuk –Szamik Monika Wtorek 29   24 13.35-14.20 3 5 4 3 5 4
2 Zajęcia wyrównawcze z języka niemieckiego Ortyl Beata Czwartek 15   13 14.25-15.10 - 4 4 3 2 -
Kontek Agnieszka Wtorek 15   13 14.25-15.10 - 4 4 3 2 -
3 Zajęcia wyrównawcze z języka francuskiego Bijata Ewa Wtorek 15   24 07.10-07.55 3 4 4 4 5 4
4 Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego Karczmarek Aneta Poniedziałek 29   24 12.45-13.20 3 7 6 4 2 2
Środa 12.45-13.20
Łubińska Ewa Poniedziałek 24   24 12.45-13.20 4 8 6 6 - -
5 Zajęcia dodatkowe z historii Zieliński Piotr Środa 20   24 13.35-14.20 3 5 5 4 4 3
6 Zajęcia dodatkowe z wiedzy o społeczeństwie Nowosadzki Marek Środa 20   24 13.35-14.20 3 5 4 5 3 4
7 Zajęcia dodatkowe z matematyki Pituch Aneta Wtorek 25   28 07.10-07.55 6 8 8 6 - -
Środa 07.10-07.55 6 8 8 6 - -
Mąka Dorota Środa 10   24 13.35-14.20 3 5 4 5 3 4
Kiszczak Maria Środa 25   16 13.35-14.20 1 4 4 4 2 2
8 Zajęcia dodatkowe z biologii Kargul Elżbieta Czwartek 29   24 13.35-14.20 5 4 5 3 2 5
9 Zajęcia dodatkowe z geografii Czerniak Renata Piątek 25   24 14.25-15.10 3 4 5 3 6 3
10 Zajęcia dodatkowe z chemii Jarosz Agnieszka Piątek 15   24 07.10-07.55 4 4 5 3 3 5

 


Dzień Patrona

Dnia 24 września 2007 r.w II LO im. Cypriana Kamila Norwida w Krasnymstawie odbyły się uroczyste obchody Dnia Patrona w rocznicę Jego urodzin. Uroczystości o godzinie jedenastej rozpoczęła Msza św. odprawiana przez ks. proboszcza Romana Skowrona i ks. Mikołaja Ścibora.

W atmosferze powagi i skupienia modlono się za spokój duszy Norwida i w intencji społeczności szkolnej. Następnie odbyła się uroczysta akademia, zainaugurowana wystąpieniem dyrektora szkoły - pana Edwarda Kawęckiego, który powitał zaproszonych gości : pana wicestarostę Andrzeja Kmicica, Naczelnika Wydziału Oświaty – pana Tadeusza Błyskosza i przewodniczącego Rady Powiatu - pana Marka Nowosadzkiego.

Pan dyrektor Edward Kawęcki przypomniał o sukcesach i jakości kształcenia II Liceum. Następnie głos zabrał pan wicestarosta Andrzej Kmicic, który podkreślił aktualność hasła przewodniego uroczystości „Heroizm będzie trwał, dopóki praca”.

Tradycyjnie w czasie Dnia Patrona uczniowie klas pierwszych ślubowali na sztandar szkoły. Rotę ślubowania odczytała wicedyrektor szkoły – p. Anna Cichosz.

Klasy pierwsze reprezentowali:

  • kl. Ia –Piotr Puziewicz
  • kl. Ib – Emil Kleban
  • kl. Ic – Anna Miciuła
  • kl. Id – Konrad Pitucha
  • kl. Ie –Kamil Domina

Część artystyczną uroczystości prowadzoną przez Marlenę Szymaniak (kl.IIa) i Kamila Beruna ( kl.IId) rozpoczął konkurs poezji śpiewanej, oceniany przez jury w składzie: Andrzej Kmicic, Bożena Szafran–Ogonowska i Monika Adamczuk–Szamik. Wystąpił zespół z kl. Ia w składzie: Maria Podgórska, Katarzyna Darmochwał, Paulina Ziarko, Justyna Kwiecińska (II miejsce) oraz Ewelina Łaba z klasy II e (I miejsce).

W następnej kolejności odbył się konkurs recytacji wiersza C. K. Norwida.

Przed społecznością szkoły wystąpili:

  • kl. Ia- Justyna Iłowiecka
  • kl. Ib – Agnieszka Chwała
  • kl. Ic- Marlena Śmigasiewicz
  • kl. Id.- Ewelina Ciołek
  • kl. Ie- Anna Brzozowska
  • kl. II a- Marlena Szymaniak
  • kl. II b – Magdalena Szafraniec
  • kl. II a –Katarzyna Martyna
  • kl. III b – Agnieszka Kuśmierczuk
  • kl. II d- Izabela Kasprzak
  • kl. III a – Paweł Magdziarz.
  • kl. III b – Aleksandra Orzechowska

W części finałowej przedstawiciele poszczególnych klas przystąpili do konkursu wiedzy o życiu i twórczości C. K. Norwida – kl. Ib – Ewa Sieniawska, kl. Ie – Klaudia Kowalska, kl. IIa- Karolina Zaręba, kl. IIc – Ewelina Pieczykolan, kl. IId- Łukasz Rybiński, kl.IIe – Izabela Czwórnóg, kl. IIIa – Agnieszka Krzyżanowska, kl. IIIb- Cezary Czwórnóg, kl. IIIc- Ewa Lasek

Regulamin konkursu przypominał zasady turnieju „1 z 10”. Uczestnik, który prawidłowo podał odpowiedź na zadane pytanie – otrzymywał 1 cukierek. Osoby z największą liczbą cukierków znalazły się w półfinale. Konkurs wygrała Agnieszka Krzyżanowska (kl. IIIa), II miejsce – Cezary Czwórnóg ( kl. IIIb) i III miejsce – Ewa Lasek ( kl. IIIc).

Nagrody zwycięzcom wręczyli: przewodniczący jury – pan Andrzej Kmicic i pan dyrektor Edward Kawęcki. Dyrektor Edward Kawęcki zakończył uroczystości dziękując wszystkim zebranym, a w szczególności organizatorom imprezy – pani Bożenie Szafran–Ogonowskiej i Monice Adamczuk–Szamik.

Opracowała: Monika Adamczuk -Szamik


Znów w Zwierzyńcu!!!

Do Zwierzyńca przyjechaliśmy 10 sierpnia. Zamieszkaliśmy na terenie pięknego Ośrodka Turystycznego „Echo”.

Kolejną - 8. Letnią Akademię Filmową rozpoczął tradycyjnie rektor Piotr Kotowski. I zaczął się prawdziwy maraton filmowy – do obejrzenia 250 filmów, nie mówiąc o licznych imprezach towarzyszących – koncertach i spektaklach teatralnych. Na filmy chodziliśmy od rana do nocy. Po projekcjach często odbywały się spotkania autorskie, m. in. z Piotrem Szczepańskim – reż. filmu Aleja gówniarzy, z Cezarym Ciszewskim – reż. filmu Wolność jest darem Boga, Łukaszem Palkowskim – reż. filmu Rezerwat, Jackiem Bławutem – reż. filmu Wojownik, Markiem T. Pawłowskim – reż. filmu Uciekinier czy Marcelem Łozińskim –reż. filmu Jak to się robi.

Aby wytrzymać tempo LAF-u, musieliśmy także odpoczywać. A w lecie najlepiej odpoczywa się i … integruje przy ognisku!. Nasze siły skutecznie wzmacniały także smaczne posiłki, które jedliśmy w „Leśniczance”.

Dzięki wielu sponsorom program LAF-u był tak bogaty, że … aż niektórych przytłaczał a inni nie mogli się nadziwić. Po obfitym obiedzie czas na popołudniowe seanse. Kasia Cichosz nie mogła się doliczyć, ile filmów dzisiaj obejrzała! Mateusz Krupa miał już dosyć, więc schował się na drzewie. W drodze do Kina „Dzięcioł” podziwialiśmy piękny park zwierzyniecki i „utrwalaliśmy” piękne widoki. Siostry Sieniawskie [1] [2] wybrały krótszą, ale równie piękną drogę, aby zdążyć do Kina „Dzięcioł” na film Z przewiązanymi oczami Carlosa Saury. Paweł Magdziarz już nie mógł się doczekać i zaczął „stroić” miny. Po męczącym dniu trzeba było odpocząć i przygotować się do kolejnego filmowego maratonu, przeglądając katalog albo trenując . Kinomanów, którzy do Zwierzyńca przyjechali z całej Polski, uwieczniała na zdjęciach Milena Martyn. Panowie starali się wyglądać schludnie, aby zasłużyć na zdjęcie Mileny.

Nie wiadomo, kiedy 8.Letnia Akademia Filmowa dobiegła końca . Trzeba było pakować bagaże. Wracaliśmy do domu, ale już cieszyliśmy się, że wrócimy tu za rok!

Ewa Magdziarz


Na warsztaty do Gardzienic!!!

Zostawiliśmy „Przedwiośnia”, „XX-lecia międzywojenne” i wyruszyliśmy do magicznego miejsca – do Gardzienic. Oczywiście, trudno się rozstać, ale … komu w drogę, temu czas, chociaż niektórzy mieli kwaśną minę! Po przybyciu na miejsce w tak „pięknych okolicznościach przyrody, niepowtarzalnych” i miny były lepsze! Raźnym krokiem ruszyliśmy do chaty. Zachodziło już słońce a przed nami rozpościerał się tajemniczy ogród.

I w drogę do gospodarzy. Po zakwaterowaniu się wróciliśmy do Ośrodka Praktyk Teatralnych – tam wszystko jest niezwykłe! Gości z całego świata witają urokliwe ruiny. Przed spektaklami - spotkanie w chacie. W „foyer pod eternitem” gości powitał Włodzimierz Staniewski. Prosił o nierobienie zdjęć w salach teatralnych w czasie spektakli, a następnie przedstawił program wieczoru. Czekała nas prawdziwa uczta duchowa przenoszona z miejsca na miejsce – Antyczny Kosmos Gardzienic. W przerwie coś dla ciała, czyli gorąca kawa, herbata i … słynne gardzienickie pierogi! A dla ducha: Metamorfozy według Lucjusza Apulejusza, Ifigenia w Aulidzie ( Mała Ifigenia ) i prapremiera Dużej Ifigenii. Premiera ostatniego spektaklu planowana jest na początek października tego roku w Teatrze La MaMa w Nowym Jorku. Tym większą mieliśmy satysfakcję, że byliśmy pierwsi! Po spektaklach „zgromadzenie” w chacie – każdy mógł zaprezentować to, co chciał, ale po „gardzienickim misterium” nie było wielu odważnych! Za to pięknie prezentowali się studenci Akademii Teatralnej i … chłopcy z Gardzienic. Po wieczorze pełnym niezapomnianych wrażeń wracaliśmy po północy do gospodarzy na nocleg. W księżycową noc nie obyło się bez „bliskich spotkań trzeciego stopnia” – z gardzienickimi psami spuszczonymi z łańcuchów. Tutaj nawet psy są inne – ogromny wilczur podprowadził nas pod dom!

O 10-tej przed śniadaniem zaczął się poranny rozruch – biegaliśmy po parku łąkach, lesie, starym sadzie … Po drodze zatrzymywaliśmy się, aby wykonać wspólne ćwiczenia. Aktorzy prowadzący to poranne misterium podkreślali, jak ważne jest skupienie, otwarcie na naturę i partnera. O dziwo! Okazało się, że potrafiliśmy wykonać nawet bardziej skomplikowane ćwiczenia - wręcz akrobatyczne salta! Oczywiście z asekuracją! Bo to jest bardzo ważne – dbać o bezpieczeństwo partnera.

Po rozruchu porannym bardzo smakowało nam śniadanie! Talerze szybko opustoszały. Jeszcze tylko chwila odpoczynku, rozmów, ćwiczeń … i pracy przed porannymi warsztatami. W Gardzienicach każde miejsce jest piękne i zaprasza do wniknięcia w tę niezwykłą atmosferę.

Aktorka z Ośrodka – pani Ania Dąbrowska prowadziła z nami warsztaty „głosowe” – uczyła nas technik oddychania, wydobywania dźwięku, koordynacji ruchowo-dźwiękowej. Po krótkim czasie pięknie brzmieliśmy w chórze. Pani Ania udowodniła nam, że jesteśmy „instrumentami muzycznymi”. Po zajęciach zachwycaliśmy się niezwykłymi instrumentami zgromadzonymi w sali ćwiczeń: organami wodnymi pozwalającymi na wydobywanie mikrodźwięków, zrekonstruowanymi lirami i kołatkami. Niektórzy wczuli się w rolę starożytnych aojdów … i „metalowców”. Po zajęciach z panią Anią obudziła się w nas dusza artysty .

Następny punkt zajęć to warsztaty z panem Mariuszem Gołajem – aktorem, którego podziwialiśmy za mistrzostwo w wieczornych spektaklach. Najpierw trzeba było przygotować salę do ćwiczeń. Jedni pracowali, inni odpoczywali lub pozowali. Przed zajęciami ruchowymi pani Ania uczyła nas fragmentu ukraińskiej pieśni ludo-wej. Pan Mariusz Gołaj pytał o kontakty z Gardzienicami, wrażenia z wieczornych spektakli, o elementy ruchowe, nad którymi chcielibyśmy pracować. Ćwiczenia ruchowe i wzajemnościowe wymagały koncentracji i zaangażowania. Z pozoru proste zadania aktorskie okazały się trudne, ale staraliśmy się … Warsztaty zakończyliśmy rozmową nt. Akademii Teatralnej prowadzonej przez Ośrodek.

Po obiedzie odbyła się projekcja filmu Trening, w którym pan Włodzimierz Staniewski - założyciel Ośrodka - mówił o formach działania wypracowanych przez aktorów z Gardzienic, o treningu gardzienickim. Prezentowane były także ćwiczenia i etiudy w wykonaniu aktorów z Ośrodka.

Nasz pobyt w Gardzienicach dobiegł końca. Chwila zadumy nad tym, co przeżyliśmy w ciągu dwóch dni w tak niezwykłym miejscu. Niektórzy na pewno chcieliby zostać tu na dłużej. Aż żal wyjeżdżać! Tak tu pięknie! I tacy serdeczni, otwarci ludzie! Na koniec pamiątkowe zdjęcia. Niektórzy już cieszą się – ja tu wrócę! Na razie jednak wracamy do Krasnegostawu.

Ewa Magdziarz


Hej ho! Hej ho! Na warsztaty do Gardzienic by się szło!!!

Po niecałych dwudziestu dniach nauki, ja oraz kilkanaście osób z mojej szkoły (było nas tylko trzech chłopaków i dużo dziewczyn - nie pamiętam ile) 22 września pojechaliśmy na warsztaty do Gardzienic. Po niecałych 40 minutach byliśmy na miejscu. W Gardzienicach byłem po raz kolejny, więc wiedziałem, że jest to niezwykłe miejsce. Przyglądając się „ekipie” ze szkoły, miałem wrażenie, że dla nich jest to taka normalna wycieczka. Bardzo szybko to magiczne miejsce oczarowało całą grupę. Spacerowaliśmy po Ośrodku, a gdy nadszedł czas spektakli, z żalem opuszczaliśmy te piękne, zielone tereny. Jednak po obejrzeniu spektakli wiedzieliśmy, że uczestniczyliśmy w niezwykłym wydarzeniu. Po spektaklach wróciliśmy do domów gospodarzy na nocleg.

Następnego dnia o 1000 rano warsztaty zaczęły się od porannego rozruchu. Trochę sobie pobiegaliśmy. Gdy dobiegliśmy do lasu, zaczęły się ćwiczenia grupowe. Po ćwiczeniach wróciliśmy do chaty na śniadanie. Później poszliśmy do głównego budynku teatru i tam mieliśmy zajęcia głosowe z panią Anią Dąbrowską. Następnie przeszliśmy na scenę główną i mieliśmy zajęcia z panem Mariuszem Gołajem. Najbardziej mi się podobały ćwiczenia głosowe. Podzieliliśmy się na 3 grupy. Śpiewaliśmy wszyscy tę samą głoskę np. „o”. Połączenie w różnych tonacjach dawało niesamowity efekt. Ćwiczenia ruchowe też mi się podobały, ale i bawiły. Pan Mariusz kazał nam wykrzyknąć swoje imię i przebiec szybko przez salę … i schować się. 100% chłopaków wykonało swoje zadanie dobrze. W końcu, jaki to problem krzyknąć swoje imię i przebiec przez salę? Z dziewczynami było inaczej. Niektóre nie mogły wykrzyknąć głośno swojego imienia. Takie proste zadanie, a sprawiało problemy.

Po obiedzie poszliśmy do sali projekcyjnej i obejrzeliśmy film dokumentalny o Gardzienicach. Oglądanie filmu było ostatnim punktem warsztatów. Po projekcji nie chciało nam się stamtąd wychodzić i każdy zaczął grać, na czym mógł - na pianinie, bębnach, gitarze (to ja) i innych cudacznych instrumentach muzycznych. Niestety w końcu musieliśmy wracać do „Krasnego Yorku”.

Warsztaty bardzo mi się podobały, były świetne. Mam nadzieję, że będę miał jeszcze okazję w nich uczestniczyć. Mam także nadzieję, że uda mi się dostać do Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Kiedy po raz pierwszy obejrzałem spektakl w Ośrodku Praktyk Teatralnych, zostałem zauroczony teatrem, występowaniem na scenie. W przyszłości chciałbym zostać aktorem. Wierzę, że warsztaty w Gardzienicach i udział w zajęciach Akademii pozwolą mi spełnić moje marzenia.

Paweł Magdziarz, II LO w Krasnymstawie, kl. III A


W Gardzienicach …

Pobyt na warsztatach w Gardzienicach bardzo wpłynął na moje wyobrażenie o teatrze. Wspaniali ludzie nauczyli mnie w tym krótkim czasie szacunku do sztuki i sceny. Zrozumiałam, ze aktorstwo nie jest takie łatwe, jak wydawało mi się, gdy siedziałam na widowni i oglądałam spektakl. Aby zostać aktorem, trzeba cierpliwości i wielu dni żmudnej pracy nad samym sobą.

Gardzienice oczarowały mnie swoim pięknem i spokojem. Również poranne ćwiczenia bardzo mi się podobały i nastawiły pozytywnie do aktywności fizycznej.

W przyszłości pragnę zostać aktorką, więc warsztaty pozwoliły mi zrozumieć problemy, nad którymi do tej pory zastanawiałam się i pomogły mi zrozumieć „rolę” aktora w teatrze.

Jednego jestem pewna – to nie był mój ostatni pobyt w Gardzienicach!

Sylwia Łukaszczyk, II LO kl. I A


Warsztaty w Gardzienicach

Warsztaty teatralne w Gardzienicach były bardzo ciekawe, pouczające i dobrze zorganizowane. Wpłynęły bardzo pozytywnie na mój stosunek do sztuki teatralnej. Teraz wiem, że praca aktora nie jest taka prosta, jak wydaje się widzowi. Cieszę się, że mogłam uczestniczyć w zajęciach, które przygotowują aktorów do występów na scenie. Zajęcia te były niezmiernie ciekawe i nietypowe. Przyznaję szczerze, ze zajęcia poranne były dla mnie wielkim zaskoczeniem - nigdy w takich nie uczestniczyłam!

Spektakle były świetne, perfekcyjnie zagrane. Lubię mitologię, dlatego spektakle zrobiły na mnie ogromne wrażenie, ukazując w tak niezwykły sposób znane mity.

Atmosfera w Gardzienicach była niesamowita. Wszyscy byli dla nas mili i oferowali swoją pomoc. Mam nadzieję, że będę jeszcze miała okazję brać udział w takim przedsięwzięciu, bo to naprawdę wspaniałe!

Monika Wójtowicz, II LO kl. I A


Analiza losów absolwentów II LO im. C.K. Norwidaw Krasnymstawie w 2007 roku

W 2007 roku 145 uczniów ukończyło szkołę. Z dalszego kształcenia zrezygnowało 6 osób, w tym cztery wyjechały za granicę. Nieznane są losy 5 uczniów. Naukę na wyższych uczelniach podjęło 122 osób, co stanowi prawie 84,2% wszystkich absolwentów.

UCZELNIE WYBRANE PRZEZ ABSOLWENTÓW II LO

UNIWERSYTETY

  • Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie - 24
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski - 16
  • Uniwersytet Warszawski - 1
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - 1
  • Uniwersytet Jagielloński - 1
  • Uniwersytet Warmińsko - Mazurski w Olsztynie - 1

POLITECHNIKI

  • Politechnika Lubelska - 10
  • Politechnika Krakowska - 1

AKADEMIE

  • Akademia Rolnicza w Lublinie - 8
  • Akademia Rolnicza w Krakowie - 1
  • Akademia Medyczna W Lublinie - 2
  • Akademia Ekonomiczna W Poznaniu - 1
  • Wojskowa Akademia Techniczna - 2
  • SGGW - 2
  • Seminarium Duchowne - 2
  • Wyższa Szkoła Ekonomii I Innowacji W Lublinie - 13
  • Wyższa Szkoła Społeczno - Przyrodnicza W Lublinie - 9
  • Wyższa Szkoła Zarządzania I Administracji W Zamościu - 8
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości I Administracji W Lublinie - 7
  • Wyższa Szkoła Im. Jasińskiego W Warszawie - 1
  • Szkoła Wyższa Im. Jańskiego W Chełmie - 1
  • Wyższa Szkoła Zawodowa Kosmetyki I Pielęgnacji Zdrowia - 1
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa W Chełmie - 1
  • Teb - Edukacja W Lublinie - 1
  • Wyższa Szkoła Nauk Społecznych W Lublinie - 1
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa W Białej Podlaskiej - 1
  • Bussiness School Warszawa - 1
  • Kursor W Lublinie - 1
  • Dolnośląska Szkoła Wyższa - 1

II LO Norwid
Tu zaczyna się Twoja przyszłość!

Dysponujemy:
  • nowoczesnymi pracowniami wyposażonymi w projektory oraz tablice interaktywne
  • pracownią komputerową wyposażoną w laptopy z dostępem do szerokopasmowego Internetu
  • telewizorem z możliwością odtwarzania muzyki na korytarzach, według wyboru uczniów