W dniach 27-31 marca 2023 r. uczniowie i nauczyciele z II LO biorący udział w projekcie Erasmus+ "Sans eau dans l'eau", mieli przyjemność uczestniczyć w ostatniej mobilności tego projektu odbywającej się w słonecznym Palermo na Sycylii. Do Włoch wyjechali: Zuzanna Boczkowska (IV B), Amelia Magier, Michał Jasiński (IV C), Daniel Banaszak (IV A) oraz Irena Bojarczuk (II C). Koordynatorem projektu była p. Magdalena Szymańska, natomiast opiekunami młodzieży były p. dyrektor Anna Antyga oraz p. Beata Skrzypa.
Uczestnicy podczas spotkań w międzynarodowych grupach tworzyli prezentacje na temat wody w Polsce, we Francji oraz we Włoszech. Przedstawiali je później w różnych językach. Brali udział w warsztatach prowadzonych przez pracowników Muzeum Geologicznego „G. G. Gemmellaro” w Palermo. W trakcie zajęć musieli znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego w zimie plaża w Mondello (Palermo) robi się różowa, poznali także organizmy zamieszkujące niegdyś Sycylię. Zwiedzili najważniejsze miejsca Palermo, m. in. Kaplicę Palatyńską, wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Po tym pięknym mieście oprowadzali ich  uczniowie z Liceo Danilo Dolci.
21a
Szkoła goszcząca przygotowała również dwie ciekawe wycieczki. Pierwsza z nich - do Ogrodów Kolymbethra oraz Doliny Świątyń w Agrigento - odbyła się we wtorek 28 marca. Uczniowie zwiedzili najważniejsze stanowisko archeologiczne Sycylii przedstawiające ślady kultury starożytnej Grecji z jedną z najlepiej zachowanych na świecie świątyń - Świątynią Concordii.
W czwartek uczniowie zwiedzali solniska w Trapani. Następnie popłynęli na wyspę Motja, gdzie podziwiali zbiory Muzeum Whitakera oraz spacerowali wśród fenickich ruin, podziwiając piękne widoki natury.
Uczestnicy wyjazdu poznawali kuchnię, zwyczaje i kulturę Włoch. Integrowali się z uczniami ze szkoły goszczącej z Palermo Liceo delle Scienze Umane e Linguistico "Danilo Dolci" oraz ze szkoły Lycée Polyvalent Alphonse Benoit zIsle sur la Sorgue we Francji, pokonywali bariery kulturowe oraz rozwijali swoje kompetencje językowe i komunikacyjne.