W dniu 11 stycznia br., uczniowie z klas I B, II A, II C i III B z „Norwida” spędzili jeden z ostatnich dni przed feriami zimowymi w dosyć niekonwencjonalny sposób. Wybraliśmy się na wycieczkę do Lublina pod opieką pani Iwony Karpińskiej, pani Elżbiety Kargul i pani Justyny Witkowskiej. Naszym pierwszym przystankiem była rekreacja na lodowisku "Icemania", gdzie spędziliśmy aż półtorej godziny. Mieliśmy doskonałą okazję do aktywnej formy wypoczynku tuż przed zbliżającymi się feriami zimowymi. Drugim miejscem, które odwiedziliśmy, było Muzeum Narodowe na Zamku Lubelskim. Mieliśmy okazję zobaczyć tam wystawę pt. "Magia starożytnego Egiptu".

Pani przewodnik oprowadziła nas po ekspozycji pełnej blisko dwustu artefaktów, wypożyczonych z Instytutu Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz z muzeów w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu. Wystawa została otworzona w 100. rocznicę odkrycia grobowca Tutanchamona a jednocześnie w 200. rocznicę odczytania hieroglifów. Na całym obszarze wystawy wyeksponowane zostały czerwone skarabeusze, symbolizujące życie i moc. Dowiedzieliśmy się mnóstwa interesujących informacji o starożytnym Egipcie ijego mieszkańcach. Zgłębiliśmy swoją wiedzę na temat dat z historii starożytnego Egiptu, poznaliśmy tajniki makijażowe Egipcjanek, wysłuchaliśmy informacji na temat bogów egipskich a nawet zobaczyliśmy mumię kota. Po tej dawce historii, około godz. 14.00 wróciliśmy do Krasnegostawu. Mamy nadzieję, że uda nam się jeszcze w tym roku wybrać na łyżwy oraz zwiedzić Muzeum Narodowe w Lublinie.