Ułatwienia dostępu

II LO w Krasnystawie
Węgierski  projekt  Spraycan

W dniach 19 - 29 marca uczennice klasy I b, Wiktoria Malinowska i Wiktoria Mazurek uczestniczyły w wymianie młodzieży, która miała miejsce na Węgrzech w pięknym górskim ośrodku wypoczynkowym Matra Sasto. Organizatorem projektu była węgierska organizacja Co-efficient z Budpesztu. Polskim partnerem projektu było Stowarzyszenie HEureka Generator, z którym współpracuje nasza szkoła.

Nasze uczennice brały udział w międzynarodowej wymianie młodzieży ”Spraycan - the power of street art II” pod opieką nauczycielki języka angielskiego, Pani Ewy Łubińskiej. Wspólnie z uczestnikami z Cypru, Grecji, Czech, Słowacji, Rumunii i Węgier angażowały się w różnego rodzaju zajęcia integracyjne, dyskusje, debaty na temat problemów społecznych, obywatelstwa europejskiego i aktywizacji młodzieży. Zajęcia oparte były na metodach edukacji pozaformalnej.

Finałowym zadaniem projektu było tworzenie graffiti pod okiem eksperta w tej dziedzinie artystycznej. Prace, które stworzyły nasze uczestniczki przedstawiają zagadnienia społeczne takie jak pokój na świecie, nietolerancja czy integracja ze społeczeństwem.

Udział w projekcie pomógł rozwinąć kluczowe kompetencje, zwrócić uwagę na problemy społeczne, odkryć nowe kultury, wzmocnić takie wartości jak solidarność z grupą, demokracja, współpraca, integracja i tolerancja, a także użyć sztuki ulicy jako kanału komunikacji.

Projekt realizowany jest w ramach europejskiego programu Erasmus+, Akcja Kluczowa 1, Sektor ‘Młodzież’.

Zapraszamy do odwiedzenia stron internetowych Stowarzyszenia HEureka Generator, gdzie znajdują się informacje o naszej współpracy i działaniach tej organizacji, w które mogą angażować się młode osoby:

II LO Norwid
Tu zaczyna się Twoja przyszłość!

Dysponujemy:
  • nowoczesnymi pracowniami wyposażonymi w projektory oraz tablice interaktywne
  • pracownią komputerową wyposażoną w laptopy z dostępem do szerokopasmowego Internetu
  • telewizorem z możliwością odtwarzania muzyki na korytarzach, według wyboru uczniów
perspektywy 2022 braz