Wycieczkę do stolicy rozpoczęliśmy wcześnie rano przed wschodem słońca, gdy nasz autokar kierował się w stronę Warszawy. Pierwsze punkty podróży to Ogród Saski, Plac Marszałka Piłsudskiego oraz Grób Nieznanego Żołnierza. Podczas zwiedzania tych przejmujących miejsc, spędzaliśmy czas na świeżym powietrzu, wsłuchując się w słowa przewodnika.

Kolejnym punktem wycieczki był spacer po Krakowskim Przedmieściu i zwiedzanie Starego Miasta, po którym mieliśmy czas wolny. Kontynuując zwiedzanie stolicy udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, na taras widokowy znajdujący się na 30. piętrze tego budynku. Widok był zaskakujący - panorama Warszawy i nowoczesna architektura niesamowite i ujmujące. Na koniec dnia udaliśmy się do rezydencji króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Poznaliśmy historię tego pięknego pałacu oraz ciekawostki o naszych XVII-wiecznych przodkach. Królewski nastrój i wystrój, jakie panowały w pałacu na długo zostaną w mojej pamięci. Gdy skończyliśmy zwiedzenie pałacu udaliśmy się do przepięknego królewskiego ogrodu, który o tej porze wspaniale prezentuje się w światłach wielobarwnej iluminacji. To właśnie tam zrobiliśmy najlepsze zdjęcia. Kolorowe światełka i wiele dużych kwiatów nadawały cudowny i świąteczny nastrój.
Drugiego dnia pobyt w stolicy rozpoczęliśmy od wizyty na Wojskowych Powązkach. To cmentarz dla zasłużonych i sławnych, nie tylko wojskowych. Mogliśmy tam zobaczyć mogiły znanych polskich sław - aktorów, sportowców, poetów lub bohaterów narodowych, jak np. nagrobki Alka, Rudego oraz Zośki z lektury „Kamienie na Szaniec”. Następnie udaliśmy się na zabytkowy cmentarz Stare Powązki, który również jest miejscem spoczynku wielu sławnych artystów i naukowców, ale także bogatych mieszkańców stolicy z XIX i początku XX wieku. Następnie przewodnik oprowadzał nas po ulicach śródmieścia Warszawy. Zobaczyliśmy gmach Sądu Najwyższego, pomnik Powstania Warszawskiego oraz ponownie przespacerowaliśmy się urokliwymi uliczkami starego miasta, udając się do Zamku Królewskiego. Pobyt w odbudowanej siedzibie władców Polski był również ciekawym przeżyciem. To piękna rezydencja i trudno uwierzyć, że podczas II wojny światowej została przez Niemców zamieniona w kupę gruzów i zrównana z ziemią. Ostatnim punktem naszej wycieczki było  Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej. Poznaliśmy ciekawą historię tego obiektu oraz zwiedziliśmy cele, gdzie więziono słynnych Polaków, jak np. Romualda Traugutta, czy Józefa Piłsudskiego.
To był już koniec niewątpliwie ciekawego i pełnego atrakcji wyjazdu. Udaliśmy się w stronę Krasnegostawu pełni wrażeń i bogatsi o tysiące zdjęć i wspomnień. Cały wyjazd przebiegł w świetnej i przyjemnej atmosferze w towarzystwie niezastąpionych opiekunów: pani dyrektor Anny Antygi, pań: Moniki Adamczuk- Szamik i Beaty Skrzypy oraz pana Piotra Zielińskiego.
Wyjazd uczniów II LO do Warszawy był realizowany w ramach programu MEiN ,,Poznaj Polskę”.